Thursday 25 April

Overwegend bewolkt en vrijwel overal droog.

20 november 2014 door Jannes Wiersema

bewolkt

In het noordelijk kustgebied klaarde het gisteren  op: in en rond Roodeschool waren er zowaar enkele flinke opklaringen. Ook in het zuiden en zuidoosten brak het wolkendek enigszins open. De rest van het land bleef in wolken gehuld met soms wat nauwelijks meetbare motregen. De maxima liepen uiteen van 7,6º op Twenthe tot 9,7º in Roodeschool, 9,9º in Hoensbroek en 10,2º in Lauwersoog.

Vandaag is in het algemeen veel bewolking, maar tijdens opklaringen is lokaal mist ontstaan. Nevel en eventuele mist lossen in de loop van de ochtend op. Het zuiden lijkt de grootste kans op enkele opklaringen te hebben. Het blijft droog. De middagtemperatuur wordt ongeveer 8 graden bij een zwakke tot matige oostelijke wind.

Komende nacht klaart het op meer plaatsen op en is er kans op mist op grotere schaal. Later komt er echter van het zuidwesten meer bewolking en onder de dikker wordende bewolking verdwijnt de mist. Het blijft nog droog. De minima liggen tussen 5 en 2 graden bij een zwakke tot matige wind uit oost tot zuidoost.

Vrijdag overdag neemt de bewolking van het westen verder toe en gaat het in de loop van de ochtend van het zuidwesten uit regenen, maar vooral in de middag en avond valt er plaatselijk lichte regen of motregen. In de middag wordt het een graad of 7. De oostelijke wind neemt iets toe tot matig, aan de kust mogelijk tot vrij krachtig.

Rustig en vrij zacht weer met af en toe zon en iedere dag kans op wat regen. Middagtemperatuur rond 10 graden en minima omstreeks 7 graden

Vr Za Zo Ma Di Wo
Zonneschijn (%) 10 10 20 10 10 10