Friday 19 April

Wisselend bewolkt en enkele buien, mogelijk met onweer en hagel.

23 maart 2014 door Jannes Wiersema

37Gisteren waren er in de middag plaatselijk stevige Maartse buien actief met in Roodeschool en niet in de laatste plaats in het Zeeuwse Sluis daar melding van stenen met een doorsnee van 1 centimeter. In Roodeschool ging het kwik rond 16 uur in een bui (4,0 mm) onderuit naar iets beneden 5º: in Lauwersoog viel maar liefst 8 mm.
Er waren echter ook plaatsen die buivrij bleven en waar de zon scheen. De maxima liepen uiteen tussen 9,3º op De Kooy bij Den Helder en 11,0º in Eindhoven.

Het is vandaag wisselend bewolkt en in de kustprovincies komen (maartse)buien voor. In de loop van de ochtend breiden de buien zich verder over het land uit. Bij de buien is onweer en hagel mogelijk. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 10 graden. De zuidwestenwind is matig, aan zee af en toe vrij krachtig en draait in de loop van de dag naar het westen.

In de nacht naar maandag zijn er flinke opklaringen maar kan er langs de kust ook nog een enkele bui voorkomen. De minimumtemperatuur ligt tussen de +4 graden vlak aan zee en -2 graden plaatselijk in het binnenland. Zeer lokaal kan een ondiepe mistbank ontstaan en gladheid is ook niet geheel uit te sluiten. De west- tot noordwestenwind is boven land zwak, aan de kust matig tot vrij krachtig.

Maandag overdag is er af en toe zon maar er trekken opnieuw een paar buien over, een enkele mogelijk met onweer en hagel. De middagtemperatuur wordt ongeveer 9 graden en de westelijke wind is meest matig.

Af en toe zon, maar ook kans op een bui. Maxima aanvankelijk rond 10 graden, maar in de loop van de week iets hoger. ’s Nachts temperaturen rond of iets boven het vriespunt.

Ma Di Wo Do Vr Za
Zonneschijn (%) 50 40 30 50 40 50